Manifiestu “Na defensa de los drechos fundamentales n’internet”

Cola inclusión nel Anteproyectu de Llei d’Economía sustentable de modificaciones llexislatives qu’afeuten al llibre exerciciu de les llibertaes d’espresión, información y el derechu d’accesu a la cultura a traviés d’Internet, los periodistes, blogueros, usuarios, profesionales y creadores d’internet manifestamos la nuestra firme oposición al proyeutu, y declaramos que:

1. Los derechos d’autor nun se pueden situar penriba de los derechos fundamentales de los ciudadanos, como’l derechu a la privacidá, a la seguridá, a la presunción d’inocencia, la tutela xudicial efectiva ye la llibertá d’espresión.

2. La suspensión de derechos fundamentales ye y tien de siguir siendo competencia esclusiva del poder xudicial. Nun se zarra ensin sentencia. Esti anteproyeutu, en contra de lo establecío nel artículu 20.5 de la Constitución, pon en manes d’un órganu non xudicial -un organismu dependiente del Ministeriu de Cultura-, la potestá d’impedir a los ciudadanos asturianos y españoles l’accesu a cualesquier páxina web.

3. La nueva llexislación creará inseguridá xurídica en tol sector teunolóxicu asturianu y español, perxudicando una de les poques estayes de desenvolvimientu y futuru de la nuestra economía, obstaculizando la creación d’empreses, introduciendo pilancos a la llibre competencia y ralentizando la so proyección internacional.

4. La nueva llexislación propuesta amenaza a los nuevos creadores y obstaculiza la creación cultural. Con Internet y los sucesivos avances tecnolóxicos democratizáronse de forma granible la creación y la emisión de conteníos de tou calter, que yá nun vienen prevalentemente de les industries culturales tradicionales, sinón de multitú de fontes diferentes.

5. Los autores, como tolos trabayadores, tienen derechu a vivir del so trabayu con nueves idegues creatives, modelos de negociu y actividaes asociaes a les sos creaciones. Intentar sustener con cambeos llexislativos una industria obsoleta que nun sabe adautase a esti nuevu entornu nun ye xusta nin realista. Si’l so modelu de negociu se basaba nel control de les copies de les obres y n’Internet nun ye posible ensin vulnerar los derechos fundamentales, deberíen buscar otru modelu.

6. Consideramos que les industries culturales necesiten pa sobrevivir alternatives modernes, eficaces, creyibles y asequibles, y que s’amolden a los nuevos usos sociales, en llugar de llimitaciones tan desproporcionaes como ineficaces cola fin que dicen perseguir.

7. Internet tien que funcionar de forma llibre y ensin interferencies polítiques agospiaes por sectores que pretenden perpetuar obsoletos modelos de negociu y imposibilitar que’l saber humanu siga llibre.

8. Esiximos que’l Gobiernu garantice por llei la neutralidá de la Rede n’Asturies y n’España, ante cualisquier presión que pueda producise, como marcu pal desenvolvimientu d’una industria sostenible y realista de cara al futuru.

9. Proponemos una verdadera reforma del derechu a la propiedá intelectual orientada a la so finalidá: devolver a la sociedá’l conocimientu, promover el dominiu públicu y llimitar los abusos de les entidaes xestores.

10. En democracia les lleis y les sos modificaciones tienen d’aprobase tres l’oportunu debate públicu y teniendo que consultalo previamente toles partes implicaes. Nun ye de recibu que se faigan cambeos llexislativos qu’afeuten a los derechos fundamentales nuna llei non orgánica y que versa sobre otra materia.

NOTA: Esti manifiestu redautóse conxuntamente por periodistes, blogueros y internautes, nuna maratoniana sesión durante la tarde-nueche d’ayeri (1 d’avientu). Si tas d’alcuerdu, difúndilu tanto como puedas.

Los comentarios tan zarraos