Archivu de Payares de 2009

Taller d’Instalación n’Uviéu

20 de Payares de 2009 por Softastur

NOTA DE PRENSA

VERSIÓN EN CASTELLANO |   DESCARGAR VERSIÓN BILINGÜE EN PDF

SOFTASTUR Y LA XUNTA POLA DEFENSA DE LA LLINGUA ENTAMEN UNES XORNAES SOBRE SOFTWARE LLIBRE N’ASTURIANU

Güei vienres 20 de payares a les 19:00 y mañana sábadu 21 a partir de les 9:00
nel Llar Solidariu d’Uviéu van celebrase una charra y un taller, respeutivamente, de baldre y abiertu a tolos que quieran instalar Ubuntu, un sistema operativu llibre y gratuitu disponible n’asturianu, ente otres llingües.

El colectivu de voluntarios Softastur, dedicáu a la traducción de Software Llibre al asturianu, y la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana entamen una charra y un taller d’entrada llibre y gratuita pa deprender a instalar y utilizar el sistema opertativu llibre Ubuntu (GNU/Linux) n’asturianu.

El sistema puede convivir con otros, como puede ser Windows, nel mesmu equipu lo que facilita el procesu d’adautación.

Ubuntu inclui amás una bultable cantidá de software que permite facer too tipo de xeres, que van dende la más cenciella redaición d’un testu a la edición de videu y el retoque fotográficu, hasta trabayar como sirvidor de páxines web n’internet, por poner unos exemplos.

Xeres como grabar cd, compartir ficheros en redes p2p, reproducir películes o música tan disponibles na instalación básica del sistema. Colo que nun fai falta andar a la gueta de software adicional pa les xeres más cotidianes.

Toes estes aplicaciones básiques qu’inclui Ubuntu ya tan tornaes al asturianu, pero nun son les uniques. Yá tan disponibles la suite de preseos educativos Edubuntu, y mui pronto tarán disponibles tamién la suite ofimática OpenOffice y otres distribuciones GNU/Linux como Fedora.

Les persones interesaes en instalar el sistema nel so equipu (y que quieran mantener el sistema actual) tienen de consultar la web:
http://wiki.softastur.org/install

MATERIAL GRÁFICU

Semeyes d’otros talleres:
Xixón, 16-05-2009
http://wiki.softastur.org/Ubuntu:Install_party_en_Xix%C3%B3n
Sama (Llangréu), 16-01-2009
http://wiki.softastur.org/Ubuntu:Ubunt%C3%ADzate_en_Sama

Cartel:
http://www.flickr.com/photos/tapaponga/3989100871/

(más…)

Completóse la traducción d’OpenOffice.org

15 de Payares de 2009 por Softastur

NOTA DE PRENSA

VERSIÓN EN CASTELLANO |   DESCARGAR VERSIÓN BILINGÜE EN PDF

SOFTASTUR COMPLETA LA TRADUCCIÓN AL ASTURIANU DE LA SUITE OFIMÁTICA OPENOFFICE.ORG

La versión va tar disponible pa los usuarios de cualisquier sistema operativu a partir de la versión 3.2 de OpenOffice.org, que s’espublizará en próximes feches.

El colectivu de voluntarios Softastur ta acabante de completar la torna al asturianu de la suite ofimática OpenOffice.org. La versión nueva tará a disposición de los usuarios de cualisquier sistema operativu (GNU/Linux, Windows, Mac Os, etc) a partir de la versión 3.2 d’esti paquete de ferramientes informátiques, que s’espublizará en próximes feches.

OpenOffice.org ye anguaño el principal competidor de la suite ofimática privativa Microsoft Office, y la so penetración vien medrando de forma bultable nos años últimos, especialmente nel mercáu empresarial, profesional y alministrativu. Los últimos estudios espublizaos coinciden en que na redolada’l 15% de los usuarios de Windows nel mundu tienen instaláu esti paquete, y ye la opción mayoritaria en sistemes GNU/Linux.

La so traducción al asturianu supunxo más de dos años de trabayu pa los voluntarios de Softastur, nel que contaron col conseyu de l’Academia de la Llingua Asturiana. La torna d’Open Office ye, además, el segundu proyeutu de mayor volume completáu pol colectivu, tres de la distribución Ubuntu del sistema operativu  GNU/Linux.

Cola próxima espublización de la versión 3.2 de OpenOffice.org, los usuarios qu’asina lo deseen van poder contar con un procesador de textos (Writer), la fueya de cálculu (Calc) o el programa d’elaboración de presentaciones (Impress), ente dellos otros recursos, dafechu n’asturianu.

OpenOffice.org surdió de la suite StarOffice, desarrollada por StarDivision, que foi alquirida en 1999 por Sun Microsystems. Nel añu 2000, lliberóse’l so códigu fonte pa tentar de facer frente a Microsoft Office. Anguaño, el so códigu fonte distribúise embaxo llicencia LGPL y se puede descargar de baldre dende’l sitiu n’internet openoffice.org. La suite compónse del procesador de textos Writer, la fueya de cálculu Calc, la ferramienta de presentaciones Impress, la base de datos Base, l’editor de gráficos Draw y l’editor de fórmules matemátiques Math.

Pa más detalles, y captures de pantalla visitar l’artículu en Ta pa Ponga.

(más…)